Prezident Zeman na hradě spálil červené trenýrky. Zdroj obráku: Blesk

Co se vám vybaví při slově troll? Je pravda, že mnohým tam jméno Miloš Zeman skáče. Ale trollení médií kupodivu není záležitostí pouze našeho prezidenta. Jedno je ale jednoznačné: Pálení červených trenýrek na Pražském hradě byl ukázkový trolling.

Je nutné si připomenout, že cílem trollingu je nalákat oběť k přehnané reakci. Trolling má tři fáze

1. Návnada: Vše začlo tím, že prezident vyhlásil, že něco vyhlásí. Samo o sobě je to zpráva na „stránku 5 vlevo dole“, ovšem pokud je to správná návnada, tak přichází…

2. Reakce: Média sežerou zprávu i s navijákem. Měli jsme hodiny a hodiny politických komentářů na téma, co asi prezident vyhlásí. Ale reálně v trollingu jde o právě přehnanou reakci, která se spustí krokem 3:

3. Odhalení: Šlo o recesistickou akci prezidenta a média, včetně politiků ztratila svoji soudnost. A o to v trollingu přesně jde.

Můžeme si říkat, jak moc je toto „nezápadní“ chování, ale pak si prosím pusťte nahoře sdílené video. Trolling se stává nástrojem politiků.

Klasická média mají v zásadě jenom jednu možnost: Nereagovat tak přehnaně na každou zprávu od politiků. A především ne od těch, u kterých se ví, že nemají média příliš v lásce